Store up Make.

I torsdags var jag ju på clubkväll på make up store och fick med mig det här hem.
  • Min cover all mix-concealer tog slut så jag fick lov att köpa en ny (längst ned till vänster). Den är inte toppen på vintern egentligen, och speciellt inte på min typiska torra skandinaviska hud då den lätt fnasar sig och blir kakig - en flytande concealer är bättre på vintern, eller att man som jag blandar ut cover all mix med fukten från en annan produkt till exempel blend and fix. Det gula täcker rött, det röda täcker blått och den hudfärgade passar bra på ögonlocket - fast det visste ni ju redan!
  • jag fick också med mig ett bronzing/glitter-puder Sparkling powder i färgen magic bronze. jag älskar när solen lyser och man ser att det glittrar lite på dekolltage eller kindben, speciellt på våren och sommaren när man är brun. om jag känner mig själv rätt så kommer det här glitterpudret att finnas över hela min kropp en varm sommardag, jag är svag för bronzers med glitter och detta är ju ett glitter med bronzingeffekt såå..
  • Köpte också ett Rouge i färgen fresh som jag sneglat på länge, rouget har en ljusrosa färg som får trängas med alla mina corallfärgade. Jag vet inte varför men jag har haft något knäpp i skallen och bara köpt orangecorall-aktiga färger på mina tidigare rougt från make up store - men de funkar nästan bäst på sommaren, nu när det är isigt och kallt så är rosa en naturligare färg, men det passar även på sommaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback