Jag blir less på folk som dig Mattias.

Jag älskar att skratta åt vegetarianer, jag vet inte varför. Jag skulle aldrig själv kunna vara det men självklart har jag respekt för folk som valt att inte äta kött men då vill jag gärna ha ett starkt argument bakom, inte som "Mattias" i fredagens Metro.

topicen var att det är synd om kycklingar som endast får leva i 30 ynka dagar. visst sure, jag läser vidare, Mattias resonerade kring att han tyckte att det var fel att vi drog ned på att käka ko och gris för att minska koldioxidutsläppen men han tyckte att kycklingindustrin fick för lite fokus, och visst så länge följde jag fortfarande med men sedan tog insändaren en helsjuk vändning och började häva ur sig saker som att "kycklingar bara lever 30 dagar från kläckning till slakt och att deras liv var tragiska när de fick trängas med andra kycklingar på en boyta lika stor som ett A5-papper, de fick aldrig gå i gräs, andas frisk luft eller det värsta, de fick aldrig träffa sin mamma."

MEN VÄNTAVÄNTA! Mattias, som jag har förstått det så finns det vegetarianer som käkar både fisk och kyckling, varför? jo för att fisk och kyckling är de enda djuren som inte vet om att de själv existerar. De är alldeles för korkade, de har näst intill inga känslor och lever endast på instinkter så snälla skärp dig. jamenar även om denna stackars kyckling skulle träffa sin mamma så skulle den inte bli gladare för det. jag blir less på konstiga människor som dig Mattias.


Kommentarer
Postat av: Anna

Hahah, word rebeca!

2009-01-26 @ 19:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback