Ett långt inlägg om otur.

Idag kom jag och Fredrik hem från angsjön. Där badade, solade och chillade vi allmänt.

Igår var största otursdagen på länge, vi skulle åka lokalbuss till busstationen för att ta oss till bjurholm där pappa skulle hämta oss. bussen från Carlshöjd skulle gå 12.08 (bussen till bjurholm 13.05) Den bussen kom aldrig, så vi insåg vårt öde att behöva springa från vasaplan till stationen för att hinna med bussen genom att ta 38-bussen. bussen som skulle gått 38 gick istället 43 och var framme på stan 2 minuter över 1. Vi sprang usch va vi sprang och kom fram perfekt så att bussen stod på stationen vi pustar ut och tänker betala (näpp det är inte slut än) Fredrik hittar då inte sin börs, jag hade inte kontanter så de räckte så medans busschauffören suckar gräver jag i väskan efter kortet som jag till sist hittar och halar fram, De tar inte kort på bussarna så bussen åker iväg.

Nästa buss skulle gå en timma senare så nästa problem tog jag tag i direkt och raggade upp numret till swebuss, ringer och förklarar att vi nog glömt en börs på bussen linje 1 från carlshöjd till umedalen, jag blir kopplad kors och tvärs och slutar inte förens börsen var i goda händer. (är en riktigt bra fickvän med underbar telefonröst)

Nu pustar vi ut (än en gång) och Fredrik köper en stripsmeny på sibylla och jag ska dricka en klunk av min loka som under resans gång guppat en hel del från vasaplan till busstationen ni kan ju bara gissa vem som blev dyngsur och luktade päron resten av dagen.


Kommentarer
Postat av: Maria

nja inte riktigt, fast nästan! det går upp litegrann i själva hålfoten!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback