So far, so good..

Japp, jag gjorde det otänkbara, det man absolut inte får göra första dagen på gymnasiet med ny klass (inte heller andra första för den delen) - Nej jag kom inte naken, men jag försov mig, klockan visade 08.58 då jag vaknade av att hemtelefonen ringde.

jag fick till slut i alla fall skjuts av mamma till skolan och slog upp dörren till aulan precis lagom till att hinna höra mitt eget namn ropas upp.

sen gick vi till klassrummet för information, presentation och allt som hör till och jag satt verkligen där och tänke "fan ta mig härifrån, vad gör jag här? och jag hoppar tillbaka till design innan någon ens hunnit blinka" tills det tillslut blev lunch och jag satte mig och pratade lite med framtida klasskamrater och en av lärarna, Stylist med spa är alltså en YRKESFÖRBEREDANDE linje, vilket innebär att jag kan börja jobba direkt efter, i slutändan blir jag både hårstylist, makeupartist och spa-terapeut på pappret och det låter ju lovande!

Dessutom gick det en hel del 91or i klassen som redan (precis som jag) läst A-kurserna som jag då skulle kunna börja läsa B-kurserna med. så so far so good säger jag.

Pratade med älsklingen idag om skolan också och han är så fin! han tycker att jag är för smart för att bli makeupartist, han tror att jag är menad för något bättre, typ socionom eller mäklare, älsklingen då ;D



Jobbet håller i alla fall på att ta över min vardag, jag kommer på migsjälv med att tacka i slutet av samtal med mina vänner typ som "Rebeca jag ringer dig imorgon då" så svarar jag "okej, ja tack så mycket, hejdå" - rätt störigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback