Min andra första dag.

Nu är det ju såhär att jag berättat dethär för många men jag börjar i alla fall skolan imorgon, svar: nej, jag är inte född i farstun utan det är faktiskt så att jag sökt om till en annan linje - stylist med spa, ska jag gå denna innebär det helt enkelt att jag får börja om min gymnasietid alltså 3 år kvar. Och detta bli alltså min andra första dag på gymnasiet

1orna börjar 2 dagar innan alla andra så att de ska lära sig korridorerna och känna sig lite mer säkra på läget innan resten kommer.

Nu är det inte helt säkert att jag kommer att vilja vara kvar på stylist med spa och då är fallet så att jag efter max 3 veckor kan hoppa tillbaka till min plats på design och alltså bara ha 2 år kvar. Eftersom att jag läst A-kurserna redan så har jag en fördel och kan börja läsa B-kurserna (som stylist med spa annars inte läser) med start imorgon och därmed få det sjukt lugnt i 3:an.

Jag är mest ambivalent då det gäller 1 år extra, att gå med 92orna innebär att jag måste ta studenten med dom (förståss) och då känns det jobbigt att de i min årskull redan gått ut ett år innan, men som sagt jag vet itne hur jag kommer att känna imorgon, vi lär se hur det urartar - nu är jag nervös.


Kommentarer
Postat av: M

Lycka till! =)

Postat av: Victoria

Tänk när vi står på studenvagnarna pekar "ett år kvar" och sedan tar klivet ut i livet :)

2008-08-18 @ 16:06:34
URL: http://victorea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback