Vaccinera mera.

Imorgon ska jag ta första sprutan, vaccinera mig mot livmoderhalscancer.

Att vaccinera sig mot saker som cancer är rätt hög prio kan man tycka för hur skulle man känna sig om man fick cancer i livmoderhalsen och att man hade kunnat vaccinera sig men inte gjort det och sen dog man - inte så kul kanske, Det enda som är fittigt är att det kostar 3000 spänn! hör ni 3000 fucking kronor en tusing för varje pruta. Jag kan tycka att det är helt sjukt! vad är det för jävla värld vi lever i där det kostar satan att få bli säker på att man inte får livmoderhalscancer, när fyfan alla har väl samma rätt till det, när det är så pass dyrt att göra detta så blir det ju en klassfråga - vem har egentligen råd?

Näe jag är fan upprörd. Hela sanningen är egentligen att högkostnadsskyddet kickar in så i slutändan ligger priset för en frisk livmoder på ungefär 1800 men det ändrar fortfarande inte de faktum att om ens familj har det lite kämpigt att få ihop det så kanske man får cancer downstairs, hallå politiker?!   the end.


Kommentarer
Postat av: Sofia P.

I couldn't agree more! Om du startar en protestlista kan du räkna med mitt namn högst upp!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback